Hjälpsam och informativ guide

Varje gång en ny besökare går på din hemsida och säger ja till chatta, är vi redo med tangenterna. Glada och tillmötesgående besvarar vi frågor från dina besökare och vägleder dem i riktning mot att köpa. Eller till att säga ja till att bli kontaktad av dig för att höra mer. Personligt, hjälpsamt och informativt.


Två goda skäl att välja live chatt


  • Du kommer i kontakt med besökare som annars skulle ha förlorats

    Många av de potentiella kunder som besöker din hemsida kommer aldrig att komma till den punkt där de kontaktar dig via telefon eller e-post. Inte för att de inte vill höra mer, utan för att de känner att det är för besvärligt och att de förbinder om de gör sig kända. Å andra sidan finns det fler och fler människor som vill chatta, så att de kan hitta svar på exakt vad de har behov för.

  • Många fler av dina besökare blir riktiga kunder

    När din besökare ges möjlighet att chatta väcker det vanligtvis deras nyfikenhet och de stannar längre på din hemsida för att höra mer. Efter en trevlig och förtroendeskapande dialog, skulle de flesta männsikor vilja boka med dig direkt eller säga ja tack till att bli uppringda för att få veta mer. På så sätt kommer så många som möjligt av dina besökare att omvandlas till nya köpsugna kunder.


Prova live chatt kostnadsfritt i 30 dagar

Så fungerar vår glada live chatt


  • Chattfönstret öppnas

    Varje gång en ny besökare klickar sig in på din hemsida får han automatiskt en liten chattinbjudan från ditt företag. Det händer efter 20 sekunder när en av våra välkomnande receptionister dyker upp i ett litet chattfönster på besökarens skärm som en naturlig del av din hemsida. I chattrutan kan besökarna se ett kort meddelande som till exempel säger: ”Hej, hur kan jag hjälpa dig?” Tillsammans med en bild på vår receptionist som chattar. Först när besökaren svarar på chatten visas chattfönstret på vår skärm och en av våra duktiga receptionister dedikerar sig till dialogen.

  • Kunden får svar på sina frågor

    Vi chattar hjälpsamt med besökaren och hjälper till att besvara frågor om ditt företag eller produkter på ett sådant sätt att han uppfattar dig som ett professionellt och pålitligt företag. En kund kan ha specifika frågor om storlekar, en annan om leveranstider, en tredje om vilka andra produktvarianter som finns tillgängliga i webbshoppen. Vi hjälper alla enligt de instruktioner vi har fått från dig.

  • Vi ber om kundens kontaktinformation

    Slutligen, när besökaren har bekantat sig med vår receptionist, gör vi ett samtal till besökaren för att berätta mer, vi ber om deras namn och kontaktuppgifter så att du kan kontakta honom själv efteråt. Om inte, naturligtvis, har hen redan fått all information från oss och gjort en beställning.

  • Du får ett e-postmeddelande

    Efter varje chatt får du hela dialogen på mail.


Chattmeddelandet aktiveras bara första gången en besökare klickar sig in på din hemsida. Om en besökare inte svarar på chatten får de inga ytterligare chattmeddelanden eller fönster på skärmen när de besöker din hemsida. Chatten ska för allt i världen inte vara där för att irritera dina kunder.

Det finns inget bättre än att få hjälp av en riktig levande person.

 

Ytterligare fördelar med TopCalls live chatt


Hög kvalitet eftersom vi alltid är grundligt insatta i varje kunds specifika önskningar för chatten och kontinuerligt följer upp på att det vi kommit överens om är vad vi gör i praktiken. Vi tränar löpande våra receptionister som är ansvariga för chatten i att skriva informationsrika, tydliga meddelanden, både i chattkonversationer och som återkoppling på telefonsamtal. På det glada och hjälpsamma sätt som har blivit vårt varumärke.

Låga, attraktiva priser eftersom vi redan har ett team på plats med skickliga receptionister som bemannar live chattar för många andra kunder. Och eftersom de också passar telefoner och ger kundservice på samma gång. Hela idén är att vår erfarenhet och stordriftsfördelar också ska gynna våra nya kunder. Tillsammans med vårt glada och positiva sätt att vara.


Att komma igång är så enkelt


 
  • Du fyller i det lilla formuläret som du hittar i det övre högra hörnet på sidan eller klickar på någon av de orangefärgade ikonerna. Skicka formuläret till oss och du kommer att höra från oss inom ett par dagar.

  • Vi ringer dig och ställer frågor om ditt företag, produkter och vilken information vi ska ge dina kunder. Vi lyssnar också på dina specifika önskemål om live chatten, så vi ser till att du är nöjd med vårt samarbete. Samtidigt berättar vi mer om hur allt går till.

    Om det passar dig bättre, eller om vi bedömer att det finns ett behov av en mer grundlig diskussion, kommer vi gärna förbi och pratar med dig istället.

  • Vi skickar dig ett litet skript att sätta på första sidan på din hemsida som får chattfönstret att komma upp varje gång en ny besökare anländer. Vi använder det enkla och mycket lättanvända chattprogrammet SnapEngage eftersom det fungerar felfritt och utan krångel för dig eller oss.

  • Då är du igång och kan när som helst kontakta oss med frågor eller önskemål om ändringar.

  • Efter 14 dagar, kommer vi att ringa dig för att höra om de resultat du har uppnått och om det finns något som behöver ändras i vårt sätt att chatta med dina kunder.


Priset är oftast mycket lägre än vad du tjänar på att ha chatten.

 

Erfarenheter från våra kunder

Få ett kundärende skickat till dig om du vill få bättre inblick i hur vi hanterar kundservicen för en av våra många nöjda kunder. Bland annat hur de upplever förändringarna i sitt dagliga liv.

Fyll i formuläret nedan:

Kunderna förväntar sig den bästa servicen

”Här på N ́age har vi en exklusiv kundkrets som förväntar sig den bästa servicen när de ringer för att boka en tid eller för att få veta mer om våra behandlingar.
Vi har funnit detta på TopCall, som är vår externa mottagning och samtidigt hanterar vår kalender för alla anställda i alla 3 avdelningar.”

  • Ida Bille Brahe, N'age


Läs fler kundomdömen

TopCalls öppettider

Måndag till torsdag kl. 8-16 : Fredag kl. 8-15:30 :